2012. július 5., csütörtök

Strand, avagy egy rejtett mazochizmus...


Gondoltatok már arra, hogy abban is van kínzás, ami egyébként jó? Attól, hogy te nem veszed észre, még nagyon is előfordulhat. Ennek egyik példájával, a stranddal fogok most foglalkozni.

Ma megjártam egy helyi strandot, és a következő eszmefuttatásaim a lezajlott napom által vezetem le. Még mielőtt bárki is félreértene, nekem nincs bajom a stranddal. Nem vagyok kövér, tudok úszni is, szóval semmi probléma, ami miatt megutálnám. Jól éreztem magam és jó volt a társaság. De annak köszönhetően, hogy ha fáradt vagyok, akkor mindenben meglátom a rosszat, ez most is így volt.

A legnagyobb gond egyértelműen a hőmérséklethez köthető. Mi is történik, ha elmegy az ember strandra? Feltételezhetjük először is, hogy nagyon meleg van és jó idő, felhő sehol. Az átlagember medencézik a hideg vízben, kijön, pihen odakint vagy napozik, visszamegy és ezt eljátssza egy párszor. Én is hasonlóan tettem, annyival kiegészítve, hogy termálvízben is jártam.
Na, de mi is a gond? Ha kint vagy, akkor nagyon meleged van, ráadásul leégsz a tűző napon. (Ez nekem gyönyörűen sikerült, hála annak, hogy alapból leégve mentem oda, mert előtte két napot medencéztem.) Ha bemész a medencébe, akkor előbb-utóbb elkezdesz fázni. Jó odabent meg minden, de vágyódsz a szárazföld felé, ahova ha kimész, akkor először fázni kezdesz, mert a szél fúj téged, utána meg rohadt meleged lesz. Emiatt visszamész a vízbe, hogy ott megint fázzál. Ezt nagyon sokszor el lehet játszani. Említettem a termál vizet, ahol kapásból a 40 fokos vízben kezdtem, ami szétégetett, mivel a Nap keményen dolgozott a bőrömön. Tehát állandóan váltakozik a két szélsőség. Vagy nagyon meleged van, vagy nagyon fázol. Köztes lehetőség aligha akad, kivéve a 36 fokos termálvíz.

Olyan apróságokat is megemlítenék, mint hogy a beton felperzselte a lábam a forróságától, ezért füvön közlekedtem, ami szétszurkált. Papucsot persze nem vettem fel, mert az ember sokkal jobban szeret mezítláb közlekedni. (Ergo szereti kínozni magát.) A szemembe rendszeresen víz ment, ami ráadásul jó klóros is, tehát csípte látószervem. De az ember szeret a víz alá bukni. A csúszdához nagyon sokat kellett sorba állni, miközben a tűző Nap bőrömet mardosta, lecsúszás közben vállamat lehorzsoltam, leérkezéskor akkora löketet kapott a fejem, hogy véleményem szerint az agyamig felhatolt a medence vize, de azért mindezt többször is megismételtem a biztonság kedvéért. A csobbanáskor persze vizes leszel, amitől fázni kezdesz.Mindent egybevetve, ez egy jó nap volt.

Ne gondoljátok, hogy ez a blog önéletrajzi blog, csupán azt meséltem el, melyet minden strandoló nagy eséllyel átérez. Tudtukon kívül önmagukat, testüket kínozzák, de ők ezt nagyon is élvezik. A szervezet persze ezt a strandos életstílust nem viselné el, hiszen mindenki érezte már azt, hogy "leszívta a víz". Ezen kívül mindezért még fizetünk is. Mi ez, ha ez nem mazochizmus? Vigyázni kell tehát a stranddal, mely a világ egyik legjobb helye, annak ellenére, hogy miket művel velünk.

4 megjegyzés:

  1. Kiskoromban én féltem a csúszdáktól és mégis mindegyiken leakartam csúszni, tehát ez is egy kínzási mód.

    VálaszTörlés
  2. lehet, vagy csak szeretném legyőzni a félelmeim, hogy ne legyek kis félős idióta:D

    VálaszTörlés