2012. július 10., kedd

Rossz álom, esetleg tudatos álmodás (?) [ Avagy az agyam trollface-t vághatott]


Ki ne hallott volna már a tudatos álmodásról? Ezzel kapcsolatban lenne egy tapasztalatom, amit akaratom ellenére kellett átélnem.


Úgy 3-4 hónapja történt, hogy haverommal (akivel mindig sokat beszélgetünk és elmélkedünk paranormális esetekről) mesélt a tudatos álmodás egyik típusáról. (Biztosan hallottál róla, a lényeg, hogy tudatodnál legyél és irányítsd az álmod, mindezt nehéz megvalósítani.). És azt mesélte, hogy feltettek a netre egy tuti módszert, miképpen lehet tudatosan álmodni, csakhogy rosszul írták le a módszert, és aki kipróbálta az elég rosszul járt. Mert annak álmában megjelent az ágya mellett egy személy, megjelent az ágyán valami kis ládika és mindenféle rossz jött ki onnan, amitől az adott személy leginkább retteg, és persze nem képes mozogni. A ládika talán még zenét is ad ki magából. Mindez elvileg sok emberrel megtörtént. 
Mindegy, lefeküdtem aludni, már volt vagy reggel 6-7 között az idő, csak felriadtam mert szüleim készülődtek munkába, én nekem meg nem volt első órám szóval később mentem suliba. Félálomban voltam, és egyszer csak azt éreztem, hogy valaki megfogta a bokámat, kirázott az egész testemen a hideg durván libabőrös voltam, és elkezdtem összegörnyedni, összehúzódni és azt éreztem, mintha valaki dárdát szúrna a mellkasomba szépen-lassan. Ennek hatására még inkább összegörnyedtem A szemem nem volt nyitva, nem is tudtam kinyitni és mozogni sem tudtam, és levegőt is alig kaptam. Próbáltam kiegyenesedni és átfordítani a testem, mert kíváncsi voltam, hogy ott volt-e valaki az ágyamnál, mint ahogy a tudatos álmodásnál írják. Mindegy, egyszer csak abbamaradt az egész, hogy meddig tartott azt nem tudom, mert ugye álom közben totál más az időérzéke az embernek. 
Aztán egy nagyon hasonló kis rohamom megint volt egy hónap múlva. Azóta mentesültem az efféle élményektől. Mi volt mindez? Nem tudom. Nem igazán hiszek a szellemekben, nem hinném, hogy az szállt volna meg. Ez még a kedves Olvasóm számára is nevetséges lehet.

Mi jöhet még szóba?
Lehet, hogy csak bebeszéltem magamnak, vagy épp rosszat álmodtam. Ennek sok esélye van, mert félálomban eszembe jutott mindaz, amit mesélt nekem a jó barátom, és mindez utána kezdődött. Tudhatjuk, hogy sok minden fejben dől el pl. a placebo hatás. Hogy miért nem tudtam mozogni és rendesen levegőt venni? Köztudott, hogy álmodás során előfordul az-az állapot, amikor a mozgató központod alszik, de a tudatod épp ébren van. Ennek vannak köztes átmenetei is, mikor tudsz mozogni, csak alig. Például futsz a busz után, de úgy érzed, mintha méteres hóban, vagy vízben próbálnál sprintelni. Pontos okát nem tudhatom, de utóbbira tenném a voksom. Ennek ellenére, a következő két éjszakán nem igazán ment az alvás. A második ilyen "roham" után már nem érdekelt az egész, bevágtam a szunyát. De érdekes, hogy máig se tudom, hogy álom volt-e vagy félálom, vagy teljesen éber voltam? A félálomra tippelek, de mivel ilyenkor az ember rosszul tájékozódott, ezért nem mondhatom biztosra.

De azért a hangulatot tetézte az, mikor mesélte egy ismerősöm, hogy az ő haverja kipróbált egy módszert a tudatos álmodáshoz és nem maradt el a "siker". Álmában (?) a saját szobájában volt, feküdt az ágyában és nem tudott mozdulni. Azt viszont látta, hogy sötét árnyak masíroztak felé.

Miért van az, hogy sokak agya beindul ettől a módszertől, ami tudatos álomhoz vezet állítólag? Egyforma az agyunk működése, és ugyanazok a varázsszók? Jó kérdés. Az álom egy érdekes jelenség, melyet ma sem képesek a tudósok megfejteni rendesen. Megérné agykutatónak lenni, hiszen rengeteg a kérdés, csak kevés egy emberi élet hozzá...

Vélemény? Hasonló tapasztalat? Kérdés?

1 megjegyzés:

  1. Erről eszembe jutott ez a dal...vagyis csak a szövegének egy része: "All my nightmares escaped my head, bar the door, please don't let them in"
    http://www.youtube.com/watch?v=P8a4iiOnzsc

    VálaszTörlés