2013. május 22., szerda

ByeAlex

Sokat gondolkodtam mi legyen a bejegyzés címe. A "ByeAlex szenzáció" nem állta volna meg a helyét, a "botrány" talán találóbb lett volna, de mégse igaz, így maradtam egyszerűen csak annál, hogy "ByeAlex".

Szerettem volna megosztani veletek a véleményemet a dologról. Petőfi népe vagyok én is(Petőfi rádió hallgató), így már a Csókolom című dalával megismertem Alexet. Már csíptem akkor is. Igen...és most is.

Az Eurovíziós dalfesztivál szerény véleményem szerint egy igénytelen verseny, ami tele van rosszabbnál rosszabb nemzeti popslágerekkel. Legalábbis így volt amikor utoljára láttam. Most csináltam egy kis kutatómunkát a youtube-on. Igen...ez van, ha vizsgaidőszakban olyanokat kell tanulni, hogy minek a rövidítése az, hogy "REMEK". 

Az egyetlen értékelhető magyar előadó, aki egy kicsit egyedit vitt a popdalocskák versenyébe, Rúzsa Magdi volt, 2007-ben. (Szeretném továbbra is hangsúlyozni, hogy ez személyes vélemény) Aztán elküldtük Csézy-t, aki Whitney Houston-szerű ( nem őt akarom bántani, mert igazán tehetséges. csak a félreértések elkerülése érdekében), átlagos, szerelemről szóló, magas hangon éneklő dalt adott elő. Egy évre rá, 2009-ben Ádok Zoli ment Moszkvába....Nem igazán nyerte el a tetszésemet ez a dal...2010-ben anyagi okokból visszaléptünk a versenyzéstől. 2011-ben, a hirtelen a semmiből, a Vuk főcímdala után újra felbukkanó szenzációt, akitől a hátam borsózik, és a kezem viszket, Wolf Katit küldtük, yeay! Ugyanazt elmondhatom a daláról, amit Csézy-éhez fűztem, csak annyival megtoldva, hogy míg Csézy-re jó ránézni és nem affektál túl, Wolf Kati, de. 2012...Compact Disco...ezt a dalt egészen csíptem.

De mindegyikre akiket felsoroltam, az volt a jellemző, hogy agyonsztárolták őket itthon(de fura...nem húzza alá a helyesírás ellenőrző), és mindenki oda meg vissza volt, hogy "aztaaa, milyen jó dal! Támogatom akármi legyen". Most a nézők(!!) megszavazták ByeAlexet, hogy ő menjen Malmöbe, és a nézők(!!) húzták le, ahol csak lehet. Az egész országot képviselte odakint, mégis itthon mást sem lehetett hallani, csak, hogy sehol se lesz, és mindenki előtt égni fogunk.

Nem néztem a versenyt idén se. És megmaradok ennél a jó szokásomnál, viszont egy átlagos internetfelhasználó vak is látja, hogy Alex kiment, 10. lett, a németektől maximum pontot kapott(ezt beszélik) és több országban is csináltak belőle cover videót(pölö: Dániából, Észtországból). Ez egyfajta elégtétel számomra, mivel nővéremmel  "komoly vitákat" folytattunk, jóformán az egész családdal arról, hogy ByeAlex jó, vagy rossz. (ketten támogattuk egyedül)

Amikor megtudtam, hogy őt küldjük egy kicsit elbizonytalanodtam, hogy biztos, hogy jó lesz ő? Aztán meghallgattam a lehetséges többi magyar indulót, és kijelenthettem "biztos, hogy jó lesz ő." Igaz, nincs sok hangja, de ehhez a műfajhoz nem is kell több. Sose állítottam, hogy csak olyan együtteseket hallgatok, ahol az énekesnek van hangja. Rengeteg paródiát csináltak a dalból, nagyon sokan hangot adtak nemtetszésüknek nem éppen kulturált módon.Ő pedig állta a sarat és nem tántorodott el a szerepléstől. Mindent beleadva eljátszotta a dalt. Magyar, és magyarul képviselte hazánkat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése