Általános kérdés az élet során, hogy vajon mi értelme életünknek? Mióta magasabb szintre emelkedtünk és megjelent az öntudatunk (bármi is legyen az), azóta fontos kérdés ez minden nép, minden eszme, és minden egyén számára.
Az ember magára van maradva, és hiába élünk nagyon sokan együtt, mégis magányosnak érezzük magunkat. Emiatt azt gondoljuk, hogy szükségünk van egy mentorra, egy szülőre a világban, aki mindig vigyáz ránk, és figyel bennünket. Fogja a kezünk, nehogy nagyot koppanjunk, megsúgja a helyes megoldást, tanácsot ad, eligazít a káoszban és értelmet ad életünknek pusztán létével, vagy pedig célkitűzéseivel. Így az emberek megkapják életük értelmét, és nem érzik magukat feleslegesnek, vagy hiábavalónak.
De ezzel nem fújt ki minden. Van, amikor az ember nem mástól várja el, hogy útba igazítsa, hanem önmagának tűzi ki életcéljait, és így értelmet nyer létezése. Mert titokban mindenkinek van egy titkos vágya, amit szeretne teljesíteni, vagy egy állapot, melyet el szeretne élni, akár az életben, akár valaki a halálon túlra vágyik, mert ott lesz jó neki. Így egyesek csak túl akarják élni az élő állapotot, hogy nyugodtan és békében létezzenek a minden szempontból jó túlvilágon, míg mások a jelenlegi életüket alakítják úgy, hogy azzal a bennük élő világra hasonlóvá tegyék a valóságot. A különböző eszmék és életutak gyakran lehetnek ilyen eredetűek. Az, hogy kinek mi az életútja sok mindentől függ. Mi az érdeklődési köre, milyen sérelem érte őt az életben, milyen társaságban nevelkedett, mihez ért, mihez van kedve, hol él, mik a lehetőségei. Vagy legalábbis azt gondolhatnánk, hogy az ember életútját elrendeli lakhelye, neveltetése és miegymása. De ez nem így van, mert közbeszólhatnak az életcélok és az akarat. Mert az az igazán szabad akarat, ha nem hagyod magad mások által befolyásolni, és felismered, hogy adott életmódod vajon tényleg jó neked, vagy csak elhitették veled, hogy az, és te pedig beletörődsz. Minden az egyénen múlik, hogy báb lesz-e vagy bábmester. A bábmester önmagát irányítva olyan előadást varázsol életéből, mely eszméihez kapcsolódnak és amilyet látni szeretne. Így az életben boldogan élhet, a kis világát maga javára fordította. Egy bábmester elképzelése lehet nagyon jóságos nem csak magának, másoknak is, de sajnos káros is. A bábok pedig elszenvedik mindezt. Mivel színház az egész világ, és mindenki egyszerre báb és bábmester, ezért mindenki alakítja a jelenlegi előadást. Szereplők jönnek és mennek, kik más arányban bábmesterek és bábok, mindenki saját céllal, és az ő szereplésük dönt arról, hogy néz ki az előadás, és a színpad. Egymás életét megnyomorítják, vagy megjavítják, és mindent csupán az önös érdekek, és célok vezérelnek.
Habár mindenki életcélja egy egyéni dolog, ami mellett, ha elég kitartó az egyén, akkor biztosan kitart nagyon makacsul is, de az önző vágyak szólhatnak mások érdekében is, így ezeknek jó hatása is lehet. Szinte biztos, hogy mindenkinek meg vannak az elképzelései az életről, hogyan akarja eltölteni azt, mindenkinek ott vannak a céljai, amik elkísérik életük során. Vannak, akik nagyon fiatalon megtalálják, vannak, akik gimis korukra, vannak, akik felnőtt korukban. Csupán találkozniuk kell a megfelelő díszlettel, vagy motívummal, melyek indukálják ezt bennük.
Csupán ennyi a világ, ahol a forgatókönyvírók az akarat, a vágy, a befolyásolhatóság, az érzelmek, és az ott lévő elemek egymásra való kölcsönhatása.
Az ember magára van maradva, és hiába élünk nagyon sokan együtt, mégis magányosnak érezzük magunkat. Emiatt azt gondoljuk, hogy szükségünk van egy mentorra, egy szülőre a világban, aki mindig vigyáz ránk, és figyel bennünket. Fogja a kezünk, nehogy nagyot koppanjunk, megsúgja a helyes megoldást, tanácsot ad, eligazít a káoszban és értelmet ad életünknek pusztán létével, vagy pedig célkitűzéseivel. Így az emberek megkapják életük értelmét, és nem érzik magukat feleslegesnek, vagy hiábavalónak.
De ezzel nem fújt ki minden. Van, amikor az ember nem mástól várja el, hogy útba igazítsa, hanem önmagának tűzi ki életcéljait, és így értelmet nyer létezése. Mert titokban mindenkinek van egy titkos vágya, amit szeretne teljesíteni, vagy egy állapot, melyet el szeretne élni, akár az életben, akár valaki a halálon túlra vágyik, mert ott lesz jó neki. Így egyesek csak túl akarják élni az élő állapotot, hogy nyugodtan és békében létezzenek a minden szempontból jó túlvilágon, míg mások a jelenlegi életüket alakítják úgy, hogy azzal a bennük élő világra hasonlóvá tegyék a valóságot. A különböző eszmék és életutak gyakran lehetnek ilyen eredetűek. Az, hogy kinek mi az életútja sok mindentől függ. Mi az érdeklődési köre, milyen sérelem érte őt az életben, milyen társaságban nevelkedett, mihez ért, mihez van kedve, hol él, mik a lehetőségei. Vagy legalábbis azt gondolhatnánk, hogy az ember életútját elrendeli lakhelye, neveltetése és miegymása. De ez nem így van, mert közbeszólhatnak az életcélok és az akarat. Mert az az igazán szabad akarat, ha nem hagyod magad mások által befolyásolni, és felismered, hogy adott életmódod vajon tényleg jó neked, vagy csak elhitették veled, hogy az, és te pedig beletörődsz. Minden az egyénen múlik, hogy báb lesz-e vagy bábmester. A bábmester önmagát irányítva olyan előadást varázsol életéből, mely eszméihez kapcsolódnak és amilyet látni szeretne. Így az életben boldogan élhet, a kis világát maga javára fordította. Egy bábmester elképzelése lehet nagyon jóságos nem csak magának, másoknak is, de sajnos káros is. A bábok pedig elszenvedik mindezt. Mivel színház az egész világ, és mindenki egyszerre báb és bábmester, ezért mindenki alakítja a jelenlegi előadást. Szereplők jönnek és mennek, kik más arányban bábmesterek és bábok, mindenki saját céllal, és az ő szereplésük dönt arról, hogy néz ki az előadás, és a színpad. Egymás életét megnyomorítják, vagy megjavítják, és mindent csupán az önös érdekek, és célok vezérelnek.
Habár mindenki életcélja egy egyéni dolog, ami mellett, ha elég kitartó az egyén, akkor biztosan kitart nagyon makacsul is, de az önző vágyak szólhatnak mások érdekében is, így ezeknek jó hatása is lehet. Szinte biztos, hogy mindenkinek meg vannak az elképzelései az életről, hogyan akarja eltölteni azt, mindenkinek ott vannak a céljai, amik elkísérik életük során. Vannak, akik nagyon fiatalon megtalálják, vannak, akik gimis korukra, vannak, akik felnőtt korukban. Csupán találkozniuk kell a megfelelő díszlettel, vagy motívummal, melyek indukálják ezt bennük.
Csupán ennyi a világ, ahol a forgatókönyvírók az akarat, a vágy, a befolyásolhatóság, az érzelmek, és az ott lévő elemek egymásra való kölcsönhatása.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése