2012. augusztus 2., csütörtök

Az időutazás paradoxa


Ma a nagy meleg miatt becsődölt agyhullámaim (vagy agyhulláim?) miatt egy rövidebb cikket írnék, ami ettől függetlenül átgondolandó. Időutazás.

Hirtelen azt hittem, hogy ennyi a cikk, hogy "Időutazás.", de rájöttem, én vagyok az író, tehát nem fejeztem még be. Lehetséges az időutazás? Erre nem hinném, hogy lenne válaszunk, hiszen létezik-e egyáltalán, vagy csak segédeszközként találtuk ki magunknak? Ha tényleg létezik, akkor lehetséges utazni az időben. De vajon hogy? Gondolom valamilyen elektromágneses szingularitás előidézésével, vagy féregjárattal? De mi a féregjárat? Olyan pont, amivel utazni lehet az univerzumok között. Egyik végén bemész, másikon ki. Lehet, hogy ha van ilyen, akkor az időt is elgörbíti, nem csak a teret. De, hogy ezt megtudjuk, nyitni kéne egy féregjáratot. De a gond, hogy nem tudjuk hogyan kell nyitni, mert nem tudjuk mi is az pontosan. Ahhoz, hogy megtudjuk mi is az, vagy látni kéne egyet, vagy megnyitni. De nem tudjuk megnyitni, mert nem láttunk még olyat. Ez egy paradox, de nem is csoda, hiszen az időutazás is tele van paradox-al.

Tegyük fel, hogy visszamegyek az időbe megölni a nagyapám. Meg fogok születni? Vagy abban a pillanatban kitörlődök a téri-időből? Esetleg én megmaradok, és létrehozok egy olyan idősíkot, ahol én nem léteztem? Ez azt jelenti, hogy én alkottam egy külön univerzumot? Isten vagyok? Ráadásul, ha tudom, hogy nem hozok ezzel létre új idősíkot és én találom fel az időgépet és úgy ölöm meg nagyapám, akkor nem születek meg, nem lesz időgép és vissza sem mennék megölni a nagyapám, tehát megszületnék, hogy feltaláljam az időgépet és megölhessem nagyapám?

Ezeken kellene most elgondolkodni, ígérem, bővebb cikkel jelentkezem legközelebb valamikor ( ha létezik az idő) és kitágítom a kérdésköröket. És szeretném azt is elmesélni, hogyan valósítanám meg az időutazást fizikailag lehetséges elemekkel.

További szép napot!

2 megjegyzés:

  1. Ez az elgondolás eddig mind szép és jó, még akár logikusnak is mondható lenne, de.. az időutazásnak akkor lenne értelme, ha létezne maga az a fogalom, hogy idő.
    A mindennapok során nagyon sokszor használjuk ezt a szót, hogy idő, de vajon belegondolt-e valaki abba, hogy mit takar pontos jelentése? Világunkban az egyetlen állandó változás. Olyan, amibe senkinek nincs beleszólása, nem állíthatja le senki, és nem is pörgethetjük vissza. A valódi kérdés azonban az, hogy az idő a világmindenség alapvető tulajdonsága-e, vagy egyszerűen tudatunk képzete? Létezik-e az, hogy az egyik percben itt állunk, a másikban már az ellenkező irányba tartunk?

    Ha megfejtjük azt, hogy mi az idő, és pontosan hogy is működik/létezik, akkor, de csak akkor lesz értelme foglalkozni azzal, hogy időutazás. =)

    VálaszTörlés
  2. Igen, mindezt jól mondtad, először is tudni kéne, hogy van-e idő, vagy nincs. Majd a hosszabb verzióban alaposan szemügyre veszem ezt a kérdéskört. Viszont ettől függetlenül álmodozhatunk, filózhatunk azon, hogy ha sikerülni az általános értelembe vett módon utazgatni az időben, akkor az szintén megint egy nehéz kérdéskör lenne. A paradoxonok miatt. Vajon a paradoxon azt jelezheti számunkra, hogy időutazás nem is létezhet?

    VálaszTörlés