2013. március 15., péntek

Anyagmozgatás hidegfúzióval, avagy a hólapátolás új tudományága

 A portás a főbejárat előtt.
Nagyon is aktuális és fontos sorok következnek...A hirtelen hóállapot miatt azonnal alapítok egy új egyetemet ezen események jövőbeli ismétlődésének elkerülése végett.


Azon elmélkedtem reggel, miközben madarak csiripeltek, hogy hogyan is lehetne megvalósítani a hidegfúziót, egy nagyon bonyolult problémát, egy nagyszerű energiatermelő módszer kialakítása érdekében, mely megoldhatná az emberiség legnagyobb bajait. Örömmel jelentem, hogy rájöttem. A nagy fenét, nem jöttem rá, mert nem csiripeltek a madarak, mivel belepte őket a 40 centis hó. 

De nem baj, ezek helyett kikeltem az ágyból mókás arckifejezéssel, és kimentem havat lapátolni. Tegnap már ismerkedtünk, és megállapítottam, hogy ilyen köcsög havat én még nem lapátoltam. De semmi gond, a főbb útvonalakat kialakítottam, és még EXIT-et is készítettem az udvarból. Nagyon vizes volt a hó, persze elvárható tőle, hiszen hogyan is nézne ki szárazon? Mégis csak H2O. 

Az irdatlan állapotok miatt szeretnék egy új tudományágazatot alapítani, melynek neve legyen ezentúl: H.A.M. azaz hidegfúziós anyagmozgatás.

Külön egyetemeket kell szentelni ezen tudományágnak, ahun magas képzést kapnak a tanulók annak érdekében, hogy a ma uralkodó állapotok megszületésük után rövidesen elhalálozzanak. Megannyi tantárgy szükséges, a tematikát félévekre bontva most nem sorolnám fel, mivel nemsokára havat kell lapátolnom.
A kollégiumba való beköltözés előfeltétele annak kiásása ellenséges területen.



Testnevelésként búvárkodás is választható ám...
Idegen nyelv: A tanulók tanulják meg a világ összes nyelvén, hogy van a hó, jég és víz, kiemelten fontos az eszkimók nyelvezetének ismerete.

Rendszertan: Az idegen nyelv órán megtanult legalább 200 szót a hóra ismerniük kell, illetve a hótípusokat természetben felismerni, névhez hozzárendelni, megállapítani életkoruk, kialakulásuk történetét, illetve felállítani egy hipotézist arról, hogyan lehetséges a legrövidebb úton, legkisebb aktiválási energiával eltávolítani azt. Hipotézisüket a helyszínen kell felállítaniuk és a problémát a lehető leghamarabb megoldani.

Havmorfológia: Fontos megtanulni, hogy a hópelyhek formavilága milyen úton-módon alakul ki, illetve rezisztenciát kell a tanulónak tanúsítania a szépsége iránt, mivel egy szakember nem vizsgálódhat szubjektív érzelmek alapján.

Funkcionális havatómia: Előfeltétele a havmorfológia. Fotnos kérdéskör, hogy a hópehely formavilága miképpen befolyásolja annak aerodinamikai, termodinamikai, hidrodinamikai viselkedését.

Hóetológia: tárgyköre az élőlények reakcióinak előrejelzése minden egyes hótípusra. Beadandó esszé írandó zárásképpen, melyben egy a tanár által megadott random élőlény reakcióit kell megfigyelni természetes környezetében legalább 30 fajta hótípusra. (Amennyiben az évfolyam nagy lélekszámú és túl sokan vannak, javaslom a tanárnak egy mélytengeri, vagy sivatagi élőlény megadását.)

Fagyélettan: Választ keresnek a következőre: különböző kémiai és biológiai anyagok milyen úton, milyen módon és mennyire befolyásolják a hópehely homeosztázisát.

Populáció havatika: A hó ökológiája, a tanuló ismerje a hó feletti szerveződési szinteket, képes legyen egy terepen populációs mintázatok felismerni, megállapítani a köztük levő társulástani kapcsolatokat, illetve záródolgozatként utazzon Alaszkába két hétre és állapítsa meg az ott található populációk összlétszámát.

Havolúció: A tanuló tanulmányozza tanítói tanóráin a hópelyhek fejlődéstörténetét, a hófajok között ismerje az evolúciós leszármazásokat, ismerje a földtörténeti korokra jellemző hópehelytípusokat, illetve képes legyen radiokarbonos kormeghatározással megállapítani a mélyebb rétegekben lévő hópelyhek korát megállapítani.

Európai Uniós ismeretek: Mivel ez a tárgy kb. mindenhol ott van, gondolom itt is itt kell lennie.

Szerszámkészítés alapjai: A tanuló képes legyen elkészíteni 24 órán belül bármilyen alapanyagból azon megfelelő eszközt, mellyel az adott hótípust képes leghatékonyabban eltávolítani.

Harcművészeti alapismeretek: A tanuló sajátítson el bizonyos önvédelmi mozdulatokat és fogásokat, melyeket később beépíthet az imént említett általa elkészített eszköz használata közben szükségessé váló mozgásrepertoárjába.

Vezetésmódszertan: A tanuló képes legyen irányítani olyan szánkókat, melyek a havon is képesek közlekedni.

PszicHÓlógia: A tanuló képes legyen megérteni ellensége érzelmeit és esetleg rávenni arra, hogy önmagát tüntesse el. Magasfokú érzelmi intelligenciát követelő tantárgy, emiatt csak a kötelezően választhatóak közé tartozik.

Testnevelésként bármilyen télisport választható, de bátraknak plusz kredit jár a fóka és bálnavadászatért, az más kérdés, hogy az állam bepereli őket. De mivel a tandíjat fizették, nekünk édes mindegy.



Nagyjából ennyit ismertetnék nagy hirtelen, egy valamit tanuljunk meg, a hónak is vannak érzelmei, még ha gonosz is. Szeretném ha ezentúl nem tekintenétek rá úgy, mint egy hűvösszívű és rideg vízkupacra, hanem egyenértékű fajként gondoltok rá és mind a 200 változatára. Tudományos megnevezése HÓmo sapiens HAVaticus.

Az egyetemre jelentkezni előzetesen nálam lehet a házam előtt, a mottónk: "Hadd lapátoljam el a havat a házad elől!"

Ízelítő a képgalériából:


A természetjáró szakosztály gyakorta szervez sátorozós táborokat
Az itt tanuló vallásos személyek lehetőséget kapnak a grönlandi pápajelölt megismerésére.
Az Erasmus program keretein belül sor kerülhet arra, hogy kipróbáld magad cserediákként is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése